top of page
  • תמונת הסופר/תTal Roth

אתונה - סופ״ש חברים

עודכן: 11 באפר׳ 2023

זוהי הפעם השניה שאנחנו מגיעים לאתונה.

כבר בדרך חזרה מאתונה לפני מספר חודשים ידענו שנמצא את עצמנו שוב בעיר.

הפעם נסענו עם חברים.

שונה מחופשה זוגית , מה שיאפשר לנו לחוות את העיר שוב ובאופן קצת שונה.

את כרטיס הטיסה סגרנו ב״רגע של שכרות״ בעוד צהרים של קבלת שבת עם אוזו ב״מתילדה״ השכונתית שלנו בנס ציונה.

מצאנו טיסת וויז במחיר זול כל כך שלא הותיר לנו ברירה...

את חופשת החורף שבדרך כלל אנחנו עושים עם חברים בתל אביב נעביר לאתונה.

על הדמיון בין החופשות נדבר עוד בהמשך.

התמזל מזלנו ורשת מלונות בראון החליטו לצאת במבצע Black Friday .

50% הנחה וארוחת בוקר חינם

יש יותר טוב מזה?

סגרנו 4 לילות במלון בראון ארמו (-לחץ להזמנה) בחדרים דלקס עם מרפסת

המלון הזה של הרשת ממוקם במיקום מצוין ברחוב המקביל לארמו

ממש סמוך למלון אליה ארמו שאני ממליץ עליו גם והוא היה המקום שלנו בחופשה הקודמת בעיר.

אז נכון שמרבית האורחים במלון הם ישראלים שמעריכים ומכירים את העיצוב והאווירה הבוטיקית של הרשת מישראל.

המלון קטן וכרגע יש בו רק 16 חדרים (יתרחב בהמשך עם שיפוץ הבניין הצמוד) מה שמאפשר אווירה ביתית ושירות יוצא מן הכלל של הצוות.

החדרים מעוצבים נהדר, מרווחים ונקיים מאוד.

המלון די חדש אז מצב החדרים פשוט מצוין.

קבלת החדרים מלווה במשקה פרוסקו וחיוך של פקיד הקבלה, הגם שהגענו בשעה 23:00 בלילה.

רוצים המלצה למלונות נוספים בעיר ?

הטיסה עוברת במהירות, איזה כייף זה לטוס קרוב לבית.

קצת פחות משעתיים ואנחנו באתונה.

מפעילים את חבילת הגלישה שרכשנו מבעוד מועד

פתרון הe-sim המשולם שנותן מענה זול וזמין ללא כל הטרחה של החלפת סים, מציאת סים וכו'

7 יורו ל3 ג׳יגה גלישה זה ממש אחלה (שימו לב המחירים משתנים)

קבלת הפנים ביציאה מהשדה היא פתיתי שלג קלים ושמחים.

הזמנו הסעה מהמלון, שזה היה ממש נוח בהתחשב בעובדה שאנחנו קבוצה של 8 עם מזוודות.

(המחיר כ170 יורו, הלוך חזור לכל הקבוצה)

אחרי התמקמות זריזה בחדרים יוצאים לסיבוב קליל, בתקווה למצוא אולי נשנוש קטן ודרינק שנוכל לפתוח איתו את החופשה.

הקור מקפיא ממש ואפילו פתיתי שלג קלים מלטפים אותנו בדרך.

צועדים מרחק קצר ומגיעים לבר הקוקטיילים Naked, בר שזכרנו ממש לטובה מהביקור הקודם בעיר.

המלצרים עושים סימנים של התקפלות אבל רואים על הפנים שלנו שאנחנו ממש זקוקים למשקה ומבשרים לנו שיקבלו הזמנה אבל כדאי שנתפנה מהר ..

סוגרים את הפינה ומתקפלים לחדרים, מחר יום חדש.

את היום השני אנחנו פותחים בארוחת בוקר מצוינת במלון, לוקחים את היום באיזי ויוצאים מהמלון ב11 לסיבוב בעיר.

החבורה ממנה אותי (לא באופן רישמי) למדריך של הטיול,

אז זרמתי על זה ונתתי כיוון הליכה כללי לאזור כיכר מונסטיראקי.

השמש הפציעה היום ומחממת אותנו למרות שהטמפרטורות נמוכות ודי קר.

מהכיכר אנחנו צועדים לכיוון השוק - ״שוק הפשפשים״ Monastiraki Flea Market

לא יודע האם אפשר להגדיר אותו כמו שוק פשפשים או עתיקות אבל זה שוק תיירותי נחמד מאוד ומלא בחנויות מזכרות לכל המעוניין.

עוברים בין החנויות ומחפשים את המקום הבא לנשנש בו משהו...

עצירה בחנות תקליטים (התחביב החדש) וגם כמה צילומי אינסטוש בקפה Ellyz Cafe הורוד והמקושט ויאללה ממשיכים.

חותכים את רחוב ארמו ומתחילים את הסיבוב בשכונת פסירי

במבט חטוף וכמה תמונות ב Fairytale Athens Psyrri , בית הקפה המעוצב בהגזמה, אבל מרשים. לא יודע לומר מה איכות העוגות והאוכל במקום, אבל המקום היה מלא, אז אולי כדאי לנסות.

אחר כך ממשיכים לביקור בבית הקפה- Little Kook שהפך כבר למוסד באתונה ואין מי שלא עובר שם לצלם או להתרשם.

הקישוטים שבדרך כלל קיימים מחוץ לקפה קצת די נעלמו (אפטר הכריסמס??) אבל המקום בפנים צבעוני ומקושט כהרגלו.

אז כדי להתחמם, טוב נו, גם כדי שכולם יצלמו קצת, נכנסו פנימה והתפנקנו בשוקו חם ומוגזם עם עוגת גבינה מוגזמת.

אם תשאלו אותי גם המחיר של כל מה שמזמינים פה מוגזם...

אחרי מנוחה ממשיכים את הסיבוב בפסירי.

הגרפיטי על בניני השכונה מרשימים את החבורה ואכן בכל פעם שצועדים מגלים עוד ציור חדש ומרשים.

הסיור שלנו ממשיך בהתרשמות (ללא אכילה!) ממסעדת הפועלים המומלצת Diporto לכל חובבי מאכלי ים השונים זה מקום חובה!

ממול נמצא השוק אז אנחנו ממשיכים אליו כדי לספוג ריחות...

בשוק הבשר ממוקמת הטברנה המומלצת Aris Tavern

לא היה קשה לשכנע את החברים להתמקם לאיזה אוזו קטן וכמה ברבוניות מטוגנות לנשנוש בחיזוק של ציזיקי וסלט יווני.

ככה להתחיל לספוג בקטנה את האוכל היווני המשובח.

המוזיקה, נגינת הבוזוקי ואולי גם האוזו גורמת לבנות לקום ולרקוד באמצע השוק, אפילו הצליחו להרקיד את עופר.

עוד מנוחה קלה מסתיימת ואנחנו ממשיכים בסיבוב שלנו בעיר.

צעידה לא ארוכה ואנחנו מגיעים לכיכר אומוניה, לא שיש מה לעשות שם אבל זה חלק מהסיבוב שלנו בעיר.

חוזרים להיטמע בשכונת פסירי בכיוון הליכה כללי כדי להגיע לטעימה של לוקומדס LUKUMAΔΕΣ - ״הסופגניות הלאומיות״ של אתונה.

הצעידה לא ארוכה והחבר׳ה כבר מוכנים לקלאסיקה עם דבש וקינמון.

טעים, מתוק ומעלה את השאלה הישראלית הקבועה - איך לא הגיע עדיין לארץ ?

אחרי העלאת כמות הסוכר החבורה קיבלה ״שחרור״ לכמה שעות שופינג בארמו, איש איש וכרטיס האשראי שלו...

בערב מחכה לנו כמובן עוד ארוחה...

כל זוג התפנק על שופינג קליל ומנוחה קלה בחדרים.

ערב, יוצאים למסעדת Zurbaran בשכונת קולינאקי , קצת פיוז׳ן יווני בין כל הציזיקי והסופלאקי.

מסעדה משובחת באווירה פגז. המנות מעולות (דגים, סושי ובשר) הכל טעים ומיוחד בסגנון פיוז׳ן מקומי.

די ג׳יי מנגן אחלה מוזיקה והמקום מפוצץ בחבורות של צעירים.

שורה תחתונה - אם רוצים לגוון מטברנות, שווה בהחלט !

את היום השלישי אנחנו פותחים כרגיל בארוחת הבוקר במלון, השירות של קוסטאס מעולה (מלצר ארוחת הבוקר) ובעיקר הרצון שלו לגרום לנו להתחיל את הבוקר בתחושה טובה, שבעים ועם חיוך, בהחלט ראוי לציון.

כרמלי כמובן לא מוותר על הפינוק שלו בארוחת הבוקר וכל חתיכות הסלמון של החבורה עובר לרשותו.

ארוחת בוקר בוטיקית מצוינת!

הבוקר יוצאים בדיוק בכיוון ההפוך מהסיור של אתמול ואנחנו נותנים כיוון לשכונת הפלאקה הסמוכה למלון.

מעבר זריז על חנויות המזכרות ושיטוט ברחובות הקסומים של השכונה מפגישה אותנו עם מזקקת האוזו/בר Brettos bar

מקום אינסטגרמי ובעיקר מקום שבו ״מורידים פאניקה״ = שותים אוזו על הבוקר.

אחרי שתדלקנו אפשר להתקדם ברחובות לעבר האקרופוליס.

מכיוון שחלקנו כבר היו למעלה באקרופוליס, התפצלנו, חלק עלו וחלק המשיכו בשוטטות בפלאקה עם כוס יין חם עד שנפגשנו שוב.

האיחוד של החבורה היה בדיוק בנקודה בה מתחיל הסיור שלנו בשכונת Anafiotika

שכונה קסומה עם רחובות צרים ובתים קטנים ומיוחדים, מן אווירה של כפר יווני עתיק שמקושט בציורי גרפיטי מדהימים.

מומלץ מאוד!

את הסיבוב בשכונה מסיימים במעלה רחוב Mnisikleous ב- Stairs Athens

בו יש טברנות ממש טובות שבהם אנחנו כמובן עושים את ״הפסקת הצהרים״ שלנו.

עוד קציצות קישואים משובחות ועוד צזיקי ואוזו ואווריה טובה בטברנה האהובה והפופולרית Geros Tou Moria

ממשיכים...

יורדים במדרגות וממשיכים בקו כללי לכיוון כיכר מונסטיראקי.

בדרך עוברים ב״מגדל הרוחות״ ומציצים ב״אגורה״, לבחירת החבורה לא נכנסים לאתרי ההיסטוריה האלו וממשיכים במגמת ״אוכלים, שותים ונהנים!״ .

סיימנו את הסיבוב היומי בעיר ושוב החבורה מקבלת מ״המדריך״ זמן שופינג ומנוחה.

מתפצלים, כל זוג ומשימות השופינג שלו.

נחים קצת בחדרים וצוברים כוחות להמשך הערב.

את ארוחת הערב החלטנו שעושים שוב באחת הטברנות שפגשנו בבוקר בפלאקה.

באנו לאתונה בשביל האווירה הזו, בשביל האוכל והמוסיקה הזו וננצל את זה ככל שניתן..

הליכה קצרה לעבר אזור ״המדרגות״, איזה כייף שהמלון ממוקם באזור כזה שמאפשר לעשות הכל ברגל.

אחרי התלבטות קצרה בין שתי טברנות החלטנו להתמקם ב - Anefani , המוסיקה שהגיחה מהמקום והבחור שקיבל את פנינו בכניסה שכנעו אותנו.

האוכל היה מצוין, כולם היו מרוצים, מרק מצוין, דגים, מוסקה בשרית טעימה, מנות צזיקי, קציצות קישואים, גבינת פטה עטופה בבצק פילו ששוחה בדבש זה - הדבר !

והאוזו זרם, זרם וזרם עד לא ידע ...

אחלה סיום לעוד יום של הרבה צחוק מתובל באוזו ואוכל טוב.

מתקפלים למלון בצעידה בקור הקפוא לא לפני שעוברים בדרך לאסוף עוד מנה של לוקומדרס, הפעם היה גיוון וחלקנו סיבוב של מנה עם שוקולד נוטלה.

ככה מסיימים יום!

בוקר טוב, שוב לוקחים את הבוקר באיזי בארוחת הבוקר של המלון, מעבירים חוויות על יום האתמול ונקרעים מצחוק על תקרית ״כמעט ונחנקתי מעצם דג״ של לירון ותגובתו המאופקת של איציק...

מה שבטוח, סיפור שעוד יסופר...

העיקר ש״לא קרה, כלום״.

יוצאים לדרך, ה״מדריך״ הבטיח לאיציק לראות את חילופי המשמרות בבית הפרלמנט.

הבטחות צריך לקיים, ואנחנו מתקדמים לעבר Plateia Syntagmatos - כיכר סינטיאגמה שבחזיתה נמצא בית הפרלמנט, בו נערך אחד מהאירועים המצחיקים וההזויים שתוכלו להיתקל בהם.

אני לא רוצה חס וחלילה לזלזל במסורת היוונית, אבל טקס החלפת השומרים בחזית בית הפרלמנט בעיני הוא אירוע משעשע.

מתעכבים כמה דק במקום ולמזלנו הגשם מתחיל לטפטף אז ממשיכים בתנועה לעבר רחוב Perikleous וממנו יורדים למטה לשכונת פסירי.

שווה לצעוד ברחוב הזה שנמצא במקביל לארמו ולא תמיד ללכת על רחוב ארמו המוכר.

ככה מגלים מקומות חדשים, ואנחנו גילינו את בית הקפה/מסעדה/מלון SNOB

המקום מלא בצעירים והאווירה מדהימה, אז אם אתם חפצים בלוקיישן מעוצב, ארוחות בוקר מעולות, עוגות וקוקטיילים סוף הדרך, שווה לכם לעצור במקום ולקחת פסק זמן.

עוד אתנחתא אלכוהולית הסתיימה ואנחנו ממשיכים בדרכנו.

דרך אגב, עוד מקום מומלץ דומה שמשמש בקיץ גם מתחם להופעות מקומיות וגם לבילוי קפה או דרינק הוא six d.o.g.s

תעברו שם, שווה לבחון את המקום!

איריס ועופר עמדו על זה שנאכל צהרים היום אצל ״שתי הזקנות התאומות״ שמכינות ממולאים.

מקום שהם זכרו מסיור האוכל שהם עשו בבילוי הקודם שלהם בעיר.

אז אחרי שהמשכנו להסתובב בפסירי הססגונית, הלכנו לכיון הלוקיישן של המסעדה המדוברת, בדרך עוד הספקנו לאסוף טעימה של המאפה גבינה ותרד בבית המאפה Bougatsadiko Psirri, מי אמר בורקס ? תנסו ותראו שזה פגז.

על פי ההמלצה של הבן שימולים, מגיעים למסעדת הפעמון -To Κουδουνάκι המדוברת ולאכזבתנו אנחנו פוגשים מקום סגור.

מציצים מהחלון ורואים את אחת הגברות במטבח הפנימי.

היא מזהה אותנו ומגיעה לדלת, פותחת אותה ומציעה לנו בחיוך להיכנס פנימה ״בואו, היכנסו, קר מאוד בחוץ״, מבלי לומר עוד מילה היא פותחת לנו בקבוק אוזו ומגישה לנו צ׳ייסרים של ראקי כדי שנתחמם.

היא מתנצלת מאוד שאין לה אפשרות לארח אותנו עכשיו (״אחותי בבית חולים״) ומבקשת מאיתנו להגיע בעוד שעה וחצי שוב.

בדרך החוצה אנחנו רוצים לשלם והיא לא מוותרת לנו ולא מוכנה לקחת תשלום על קבלת הפנים האלכוהולית שנתנה לנו.

שאנחנו נאכזב את איריס?

אחרי שופינג קטן בארמו, חוזרים על עקבותינו ומגיעים שוב לגברת במסעדת הפעמון.

מיד שנכנסנו למסעדה, שהספיקה להתחמם ולהתמלא בריח בישול שבוקע מהמטבח, הגברת מקבלת את פנינו בחיוך רחב ומציגה לנו את אחותה שהגיעה לעזור לה לבשל עבורינו.

לא ברור האם מדובר על אותה אחות שהייתה בבית החולים... אבל העיקר שאחרי כמה דק והנחייה קצרה מבני, הוגשו לנו טעימות משלל מטעמי המטבח.

ממולאים מעולים, תבשיל ירק ושעועית לוביה, פטה אפויה בשמן זית, קוביות בשר ותבשיל תפו״א, סלט עגבניות ועוד.

ארוחת טעימות מיוחדת, ממש נגיעה בבישול מקומי אותנטי.

חוויה קולינרית מיוחדת מאוד במטבח הכי פשוט ומקורי.

את ההתרגשות והסיפוק שחשה הגברת מהכבוד והמחמאות שהענקנו לה בביקור שלנו אצלה, היה קשה לה להסתיר.

אז היא ביקשה להצטלם איתנו למזכרת... אולי זה בכלל בגלל שבני מכר לה סיפור שהוא שף מוכר שבא לטעום במיוחד מהאוכל שלה.

ולמי שרוצה את השורה התחתונה, שווה ביותר!

כי זה פשוט טעים !

כמו שכבר הבנתם מהימים הקודמים, זה הזמן ביום שהחבורה מתפצלת למטלת שופינג ומנוחה לפני ארוחת ערב.

נראה שהחברה מצליחים לבצע את המטלה באופן לא רע בכלל, עד כדי כך שהגברים הצליחו לרכוש בזארה את אותו מעיל אפור ארוך, מה לעשות היה מבצע שווה...

(רק לעופר לא היה אורנג׳דה = מעיל במידה M)

נוהל המנוחה נגמר וממשיכים לערב שישי בטברנה קוטילי - Kotili ה״ישראלית״ .

אז אני יודע שיש כאלה שיגידו שזו טברנה בינונית, ויגידו שיש שם רק ישראלים...

אבל אנחנו שם בפעם השניה ונהננו שחבל על הזמן.

השירות היה מצוין , האוכל מעולה (אכלנו אחלה של דג ומנות ראשונות מצויינות)

נגני הבוזוקי והשירים (גם בקשות מיוחדות) שמנוגנים יחד עם האוזו שזורם גורמים לנו לקום ולרקוד ויוצרים אחלה של ״ארוחת שישי״ שמחה!

אפילו עופר (הדימונאי) קם לרקוד אחרי שאיריס ריקדה באינטנסיביות סביבו...

אז נכון שמרגישים כמו בחאפלה מקומית באיזה מסעדת שיפודים בטיילת בת-ים של שנות ה80 או משהו כזה, בתור בת ימי (גאה) לשעבר אני יכול לומר שזה באמת יופי של בילוי באווירה יוונית.

שורה תחתונה - אנחנו נהננו מאוד ולכן ממליצים לכם לבוא ולנסות בעצמכם!

את נוהל סיום היום עם ״משהו מתוק״ אנחנו עושים באיזה פנקייק כדורים שמצאנו על הדרך למלון.

לילה טוב יוון ! לילה טוב אתונה !

זהו, היום האחרון קצר מאוד, היום חוזרים הביתה ולקראת הצהרים צריך לנוע לכיוון השדה.

ארוחת בוקר זריזה יותר, איפסון המזוודות ויוצאים לעוד סיבוב קצר ברחובות העיר.

מי שהיה זקוק, השלים רכישות אחרונות כדי למלא את מכסת המשקל במזוודה.

בכל זאת, שלא נרגיש פראיירים אחרי ששילמנו תוספת על מזוודה.

דקה לפני שאוספים את המזוודות ויוצאים לשדה התמקמנו ל״ישיבת סיכום״ ב Tazza All day bistro & wine bar הסמוך למלון , ביסטרו/בר יין מעוצב מרהיב בסגנון עתיק, אתם חייבים להכנס פנימה ולהתרשם. אפשר לאכול במקום ארוחות בוקר או סתם להתפנק על יין.

ההסעה מגיעה ואנחנו צריכים לצאת לדרך, פקק בעיר שמסובב אותנו לסיור רכוב בשכונות העיר אבל העיקר שהגענו בדיוק בזמן לשדה.

הטיסה הביתה יוצאת בזמן ואחרי כ- 4 שעות מרגע ההמראה אנחנו מוצאים את עצמנו כבר בנס ציונה.

אתונה שוב היתה טובה אלינו!

אתונה נתנה לנו אווירה טובה של חופש

אתונה היתה טעימה (הרגשנו כמו בסיור קולינרי מתמשך חחחח)

אתונה איפשרה לנו לצחוק, לבלות ולהיות ביחד

אתונה היתה זולה, הרבה יותר זולה מחופשה כמו שאנחנו רגילים לעשות בתקופה הזו בתל אביב.

אז לכל מי שעוד לא חווה את העיר,

לכל מי שרוצה ״עקיצה״ קרוב לבית,

לכל מי שרוצה חופשה חורפית זולה וכייפית

זה המקום שלכם לחופשה הבאה!

יש לי עוד הרבה המלצות למקומות, למסעדות, לאתרים בעיר

אפשר לבוא שוב ושוב ולראות ולהכיר עוד מקומות

לעשות סיורי אוכל, סיורי גרפיטי ועוד...

לכל מי שרוצה לנווט לבד בעיר מצטרף לכם פה מפת גוגל שמכילה את כל ההמלצות שאתם צריכים ותוכלו לנווט אליהם בקלות באמצעות גוגל מפות.

מפה אתונה --- לגזור ולשמור !

למלונות מומלצים נוספים באתונה

רוצים סיור קולינרי בעיר ???

לחברת Greekality יש מגוון סיורים בשעות שונות של היום

סיורי טעימות, סיורי ארוחת ערב, סיורי צהרים, סיורי קוקטיילים ועוד

הכנסו לאתר או לאינסטגרם שלהם והתרשמו.

יש גם סיורים עם מדריכים בעברית ובקרוב יתחילו סדנאות אוכל שוות - נעדכן !

אני ממליץ בחום !

רק בגלל שאתם Rottravelsים

שאתם נרשמים תזינו את הקופון ROTTRAVELS5 ותקבלו 5% הנחה - שווה לא ?